detsundasteget

Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

Den oskrivna träningsregeln

Av Kristoffer nordlöf - 17 mars 2016 10:04

Den går att beskriva med ett enda ord: Musik!

Musik är A och O för min del när det gäller träning, och det är säkert många som håller med.
Eftersom jag tränar gym, Capoeira, kickboxning och streetdance har jag olika listor för varje pass.
Nedan följer musiklistan för varje pass:

Gym: Dubstep
Capoeira: Blandat
Kickboxning: Metal
Streetdance: Hip Hop/trance

Min Spotifylista är under ombyggnad så har inte många låtar där just nu :(
Jag kan inte leva utan musik, det är min regel.

Om ni vill ha tips på bra musik inom de olika genrena så här följer lite exempel:

Dubstep:
Pegboard Nerds - Self Destruct
Astrophonik - Spaceship
Martian - Make Me Yours
Jared Moreno - Booty Bounce

Metal:
Feed Her to the Sharks - Memories of You
36 Crazyfists - Bloodwork
Trivium - Like Lights to Flies
August Burns Red - Composure
While She Sleeps - False Freedom

Hip Hop:
Blackstreet, Dr Dre - No Diggity
Sophia Del Carmen, Pitbull - No Te Quiero
Cupid - Cupid Shuffle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristoffer nordlöf - 15 mars 2016 21:26

Kvällen bjöd på en persisk tradition, eldhoppning.  Detta är något vi iranier gör sista tisdagen innan persiska nyår, som inträffar den 20:e mars varje år.    Jag är halvpersisk då min pappa är från Iran.  Vu tänder 3 eldar och hoppar över de...

Av Kristoffer nordlöf - 15 mars 2016 13:34

Ännu en rask promenad fick inleda dagen. Dagens schema bestod av mage/rygg/ben. Som vanligt inledde jag med konditionsträning först. Schema: Löpband ( 20 minuter, powerwalk ) Cykel ( 20 minuter, intervall, L5 ) Marklyft ( 30 kg, 4x10 rep ) Squats ( 2...

Av Kristoffer nordlöf - 14 mars 2016 16:29


Dagen började med en rask promenad till gymmet.  Efter 15 minuters vandrande var jag framme vid friskis & svettis i Norrköping city.    Dagens upplägg bestod av:  1) Konditionsträning 2) Axlar / Nacke / Triceps 3) Stretching   Innan j...

Av Kristoffer nordlöf - 14 mars 2016 11:14

Det finns många personer som dagligen slänger i sig massiva intag av socker som även vet om riskerna det medför.  Socker finns överallt, vid alla håll och kanter. Du hittar det i läsk, färdigköpt mat, chips, ostbågar, godis, bakverk, ja överallt. ...

Av Kristoffer nordlöf - 13 mars 2016 11:44


2010 var året då mitt liv tog en vändning. Det var nämligen året jag skadade mig, rejält. Det skedde i samband med ett trickingpass.  Jag kan fortfarande höra den höga smällen som kom från min högra fot och mitt högra knä.  Ett lyckat två timma...

Presentation


Träningsbloggen
Matbloggen
Allmänna bloggen
Tipsbloggen

Arkiv

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards